10-те най-важни неща, които да знаем, когато вземаме употребяван автомобил на финансов лизинг
1. Какъв автомобил да изберем?
Когато избираме автомобил на финансов лизинг следва да вземем такъв автомобил, какъвто:
- Харесваме 😊;
- можем да си позволим месечната лизингова вноска;
- можем да си позволим разхода, обслужването му и евентуалния ремонт.
Много важно е освен визуално да харесваме автомобила, да проучим марката и модела – здрави ли са или често се налагат ремонти, тези ремонти скъпи ли са, какъв е средния разход на гориво на автомобила, колко биха стрували новите му гуми.
Добре е да сме финансово отговорни – да дадем честен отговор на въпроса можем ли да плащаме лизинговата вноска, да помислим бихме ли могли да я платим, ако останем 2 месеца без работа.
2. От какъв доставчик да изберем автомобил?
Амиго финансира автомобили както нов внос, така и регистрирани – от дилър или физическо лице, без значение.
Разбира се, за клиента би било много добре, ако продавача на употребяван автомобил дава няколко месеца гаранция или ако купува кола от физическо лице, което познава. Ако купува автомобил от голям търговец, който е отдавна на пазара и е с добра репутация, вероятността за проблем с автомобила е малка.
Отговорността да види автомобила, да го заведе, ако е необходимо, преди сделката в доверен сервиз, е на клиента.
3. Какво е най-важно за лизинговите условия?
Най-важното е условията да са ясни и да няма заблуждаваща информация. Клиентът трябва да знае лизинговата вноска фиксирана ли е от началото до края на договора или има риск в даден момент да стане по-висока.
В Амиго лизинг лизинговите вноски са фиксирани до края на договора и няма риск да се увеличат.
4. Какви такси и допълнителни разходи имаме в началото?
Освен първоначалната вноска, която обичайно е 20%, клиентите заплащат:
- Такса регистрация ;
- Еко такса;
- Гражданска отговорност за 1г;
Или общата стойност на тези разходи е около 1000 лв. Тези разходи клиентът би имал и ако купува автомобила със собствени средства.
5. Какви разходи имаме освен лизинговата вноска?
Освен месечната вноска клиентът заплаща годишния данък на автомобила, задължителната застраховка гражданска отговорност, месечните такси за обслужване. Застраховка каско и GPS – в случай, че са предвидени такива.
Ако се наложи пререгистрация на автомобила или изваждане на дубликат на талон/ключ, това също е за сметка на клиента.
6. Можем ли да дадем автомобила да го ползва друго лице?
Когато автомобилът е на лизинг, собственик по талон е лизинговата компания, а клиентът е вписан като ползвател. Ако клиентът иска някой друг да управлява автомобила, то той трябва да поиска пълномощно от лизинговата компания.
7. Можем ли да караме автомобила в чужбина?
Да, клиентът може да управлява лизинговия автомобил извън територията на България, но трябва да има пълномощно от лизинговата компания.
8. Кога автомобилът става наш?
Лизинговата фирма прехвърля автомобила на клиента след заплащане на всички дължими лизингови вноски и съпътстващи разходи – данъци, застраховки по времи и след изтичане на сключения Договор за лизинг.
9. Каско или не?
Както един колега съветва клиентите – ако утре някой открадне или удари автомобила, клиента трябва да продължи да плаща лизинга, но ако има каско – застрахователят ще плати лизинга, а остатъка ще бъде върнат на клиента.
10. Клиента или лизинговата компания плаща ремонта, ако автомобила се счупи?
Амиго Лизинг винаги съветва своите клиенти да направят оглед и тест на автомобила преди да подпишат договор за финансов лизинг, за да избегнат допълнителни разходи. Разходите за ремонт или подобрения на автомобила са изцяло за сметка на клиента, освен ако няма щета и има застраховка каско. Както при покупка на имот с кредит, така и при покупка на автомобил на лизинг, ремонтът е за сметка на клиента.