Блог Кога спират двигателите с вътрешно горене в Европейския съюз?

Кога спират двигателите с вътрешно горене в Европейския съюз?

Новини
Кога спират двигателите с вътрешно горене в Европейския съюз?

Европейският съюз си постави амбициозни цели за намаляване на въглеродните емисии и борба с изменението на климата. Една от мерките, които се обмислят, е постепенното премахване на двигателите с вътрешно горене (ДВГ). Въпросът, който вълнува всички, е кога ще се случи това?

От 2035г. новите коли, работещи с бензин или дизел, вече няма да могат да се продават в ЕС, реши окончателно Европейският парламент. Изключение се прави за колите, които ще използват синтетични или така наречените електронни е-горива. Този вид горива могат да бъдат произведени с помощта на възобновяема електроенергия от вода и въглероден диоксид, извлечен от въздуха. Те не отделят допълнителни вредни за климата газове.

ЕС вече е поставил цели за производителите на автомобили за намаляване на емисиите от нови автомобили. До 2030г. производителите на автомобили трябва да намалят средните емисии на новите си автомобили с 37,5% в сравнение с нивата от 2021г. Това означава, че производителите на автомобили ще трябва да произвеждат повече електрически и хибридни превозни средства, за да постигнат тези цели. С новата мярка Европейския Комитет иска да намали значително парниковите газове, като целта е до 2050 година Европа да стане първият климатично неутрален континент.

Сега ще се питате това ли е краят на двигателите с вътрешно горене? Не, защото за това се изисква и съгласието на отделните страни членки. Техните правителства трябва да приемат забраната за продажба на конвенционални автомобили след 2035 година.

До момента само някои държави в рамките на ЕС са си поставили свои собствени цели. Например Норвегия си е поставила цел да забрани продажбата на нови автомобили с ДВГ до 2025г. По същия начин Обединеното кралство са си поставили цел да забранят продажбата на нови бензинови или дизелови автомобили до 2030г.

Поетапното премахване на двигателите с вътрешно горене ще има значително въздействие върху автомобилната индустрия. Това ще изисква значителни инвестиции в нови технологии и инфраструктура. Наличието на зарядни станции за електромобили ще трябва да се разшири, а цената на електромобилите ще трябва да намалее, за да станат по-достъпни за потребителите. Съществуват и опасения относно въздействието върху работните места в автомобилната индустрия. Постепенното премахване на този вид двигатели ще изисква промяна в уменията на работниците в индустрията и някои работни места може да бъдат загубени.

В заключение може да кажем, че постепенното премахване на ДВГ в ЕС е неизбежно. Точният график все още се обсъжда, но е ясно, че това ще се случи по-рано, отколкото по-късно. Преходът към електромобили и хибридни превозни средства ще изисква значителни инвестиции и промяна в уменията на работниците в автомобилната индустрия. Ползите от намаляването на въглеродните емисии и борбата с изменението на климата обаче са ясни и ЕС предприема необходимите стъпки за постигане на целите си.

Сходни публикации
Нови правила за продажба на стари автомобили
Новини
Нови правила за продажба на стари автомобили
От 3-ти май влязоха в сила промени в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс, които въвеждат нови правила за всеки, който иска да продаде автомобила си. Според измененията в член 264, вече е задължително да погасиш всички просрочени задължения към Националната агенция за приходите (НАП) преди да финализираш сделката. Какво означава това за теб? Ако планираш да продадеш колата си, е важно първо да провериш състоянието на твоите данъчни и осигурителни задължения. Това може да предотврати евентуални правни затруднения и да ускори процеса на продажба. Стъпки за проверка на задълженията: - Пос
Кои са най-популярните марки автомобили в България?
Новини
Кои са най-популярните марки автомобили в България?
В света на автомобилната индустрия има множество марки, които се използват от хората по целия свят. Всяка държава има своите предпочитания, когато става въпрос за избор на автомобил. България не е изключение от това правило. Нашата страна, със своята богата история и култура, има свои специфични предпочитания по отношение на автомобилите. Но кои са най-популярните марки автомобили в България? В тази статия ще разгледаме автомобилния пазар у нас и ще ви представим марките, които българите предпочитат най-много. Volkswagen: Несъмнено, Volkswagen е една от най-предпочитаните марки в България. Сп
Изисквания за пътуване до Република Турция
Новини
Изисквания за пътуване до Република Турция
Във връзка с излязла новина от Министерството на външните работи, ви уведомяваме, че има промяна в изискванията за пътуване до Република Турция, а именно:Българските граждани, посещаващи Република Турция, са длъжни да спазват следните изисквания:- При влизане на турска територия с лек автомобил, превозното средство се регистрира на водача и единствено той има право да го управлява и изнесе от територията на Р. Турция. Не се разрешава преотстъпване или управление от друго лице, било то с пълномощно, дори регистрираният на влизане водач да се намира в същото МПС. - При проверка от турските контр
Amigo logo
При покупка на регистриран автомобил в размер на 20 000 лв., при самоучастие на лизингополучателя - 4000 лв., лизингодателят ще участва в сделката с 16 000 лв. При финансиране за срок от 36 месеца, фиксираният лихвен процент е 41,16 %, годишният процент на разходите/ГПР/ е 49,89%, месечната вноска възлиза на 780,63лева. Общата сума, която ще заплати е 28 102,68 лв. включваща лизинговите вноски. Лизингополучателят дължи данък ПС, застраховка „Гражданска отговорност”, нотариална такса и местен данък както и такси описани в Тарифата за таксите и комисионните на „Амиго финанс” ЕООД.
GO
AMIGO LEASING all rights reserved.