Блог Кога спират двигателите с вътрешно горене в Европейския съюз?

Кога спират двигателите с вътрешно горене в Европейския съюз?

Новини
Кога спират двигателите с вътрешно горене в Европейския съюз?

Европейският съюз си постави амбициозни цели за намаляване на въглеродните емисии и борба с изменението на климата. Една от мерките, които се обмислят, е постепенното премахване на двигателите с вътрешно горене (ДВГ). Въпросът, който вълнува всички, е кога ще се случи това?

От 2035г. новите коли, работещи с бензин или дизел, вече няма да могат да се продават в ЕС, реши окончателно Европейският парламент. Изключение се прави за колите, които ще използват синтетични или така наречените електронни е-горива. Този вид горива могат да бъдат произведени с помощта на възобновяема електроенергия от вода и въглероден диоксид, извлечен от въздуха. Те не отделят допълнителни вредни за климата газове.

ЕС вече е поставил цели за производителите на автомобили за намаляване на емисиите от нови автомобили. До 2030г. производителите на автомобили трябва да намалят средните емисии на новите си автомобили с 37,5% в сравнение с нивата от 2021г. Това означава, че производителите на автомобили ще трябва да произвеждат повече електрически и хибридни превозни средства, за да постигнат тези цели. С новата мярка Европейския Комитет иска да намали значително парниковите газове, като целта е до 2050 година Европа да стане първият климатично неутрален континент.

Сега ще се питате това ли е краят на двигателите с вътрешно горене? Не, защото за това се изисква и съгласието на отделните страни членки. Техните правителства трябва да приемат забраната за продажба на конвенционални автомобили след 2035 година.

До момента само някои държави в рамките на ЕС са си поставили свои собствени цели. Например Норвегия си е поставила цел да забрани продажбата на нови автомобили с ДВГ до 2025г. По същия начин Обединеното кралство са си поставили цел да забранят продажбата на нови бензинови или дизелови автомобили до 2030г.

Поетапното премахване на двигателите с вътрешно горене ще има значително въздействие върху автомобилната индустрия. Това ще изисква значителни инвестиции в нови технологии и инфраструктура. Наличието на зарядни станции за електромобили ще трябва да се разшири, а цената на електромобилите ще трябва да намалее, за да станат по-достъпни за потребителите. Съществуват и опасения относно въздействието върху работните места в автомобилната индустрия. Постепенното премахване на този вид двигатели ще изисква промяна в уменията на работниците в индустрията и някои работни места може да бъдат загубени.

В заключение може да кажем, че постепенното премахване на ДВГ в ЕС е неизбежно. Точният график все още се обсъжда, но е ясно, че това ще се случи по-рано, отколкото по-късно. Преходът към електромобили и хибридни превозни средства ще изисква значителни инвестиции и промяна в уменията на работниците в автомобилната индустрия. Ползите от намаляването на въглеродните емисии и борбата с изменението на климата обаче са ясни и ЕС предприема необходимите стъпки за постигане на целите си.

Сходни публикации
Аматьорска футболна лига Match Pro
Новини
Аматьорска футболна лига Match Pro
От 21 септември до 23 ноември, град Дупница е дом на интересено събитие -   Аматьорска футболна лига Match Pro, в която Amigo Leasing има удоволствието да бъде главен спонсор. Лигата събира любители на най-популярната игра в света – футболът, които се състезават за парични награди, купи и медали. Всеки уикенд на терените се провеждат динамични мачове, които да определят победителите в крайното класиране. Лигата е за аматьори, като всеки отбор има шанс да спечели голямата награда. Аматьорският футбол е важна част от спортната култура в България, а от Amigo Leasing сме горди, че може да играе
Внимание! Нова измамна схема
Новини
Внимание! Нова измамна схема
Внимание! Важно съобщение! Забелязахме лице, което неправомерно се представя за наш служител и осъществяват комуникация с цел предлагане на договори за покупко-продажба на моторни превозни средства (МПС). Обикновено първият контакт с клиентите се осъществява по телефона след като те отговорят на обява за продажба на автомобил в интернет, като се твърди, че покупката може да бъде финансирана чрез лизинг от „Амиго Финанс“ ЕООД. В случай че изразите интерес, на вас ще бъде изпратен договор за покупко-продажба, вместо договор за финансов лизинг, като се изисква от клиента да заплати първоначална
Нови правила за продажба на стари автомобили
Новини
Нови правила за продажба на стари автомобили
От 3-ти май влязоха в сила промени в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс, които въвеждат нови правила за всеки, който иска да продаде автомобила си. Според измененията в член 264, вече е задължително да погасиш всички просрочени задължения към Националната агенция за приходите (НАП) преди да финализираш сделката. Какво означава това за теб? Ако планираш да продадеш колата си, е важно първо да провериш състоянието на твоите данъчни и осигурителни задължения. Това може да предотврати евентуални правни затруднения и да ускори процеса на продажба. Стъпки за проверка на задълженията: - Пос
Amigo logo
При покупка на регистриран автомобил в размер на 20 000 лв., при самоучастие на лизингополучателя - 4000 лв., лизингодателят ще участва в сделката с 16 000 лв. При финансиране за срок от 36 месеца, фиксираният лихвен процент е 41,16 %, годишният процент на разходите/ГПР/ е 49,89%, месечната вноска възлиза на 780,63лева. Общата сума, която ще заплати е 28 102,68 лв. включваща лизинговите вноски. Лизингополучателят дължи данък ПС, застраховка „Гражданска отговорност”, нотариална такса и местен данък както и такси описани в Тарифата за таксите и комисионните на „Амиго финанс” ЕООД.
GO
AMIGO LEASING all rights reserved.